måndag 8 november 2010

Min dotter - världsmästaren!

Penni har börjat med en ny grej nu låter hon hälsa. VM i "jagtänkeraldrigsomnasådetärfaseningenidéattniförsökertroattdetblirlugnochro". Hon tränar hårt och så fort hon blir trött börjar kämparandan lysa igenom. Hon fäktar och sparkar, gnäller och gnyr. Allt för att hålla sig vaken. Allt för sporten.


Hon är envis min dotter. Tränar som om det gällde livet. Tränar som om det inte finns någon morgondag. Vilken glöd. Vilket engagemang. Vilken karaktär.


Hon ger sig inte förrän hon stupar. Alldeles utmattad är hon då. Men oj så hon kämpat innan.

Jag tror att hon kommer att bli en vinnare. Denna gren känns hon som klippt och skuren för. Tänk att jag skulle få en dotter som blev så sportintresserad. Det har hon från sin far skulle jag tro. Det är inte utan att man blir lite stolt sådär. Min dotter, världsmästaren!

Här ser vi prov på hennes engagemang. Precis när man tror att hon ska ge upp, ge efter, visa sig svag...


...så tar hon ett krafttag igen och kämpar på. Fantastisk!

/e

1 kommentar:

  1. Aaaaaaaaaaaaah skojar duuuuuuu. FAN VA KUUUUL!! Ja men då kör vi ju på de HELT KLART :) Jag känner din längtan darling ;)

    SvaraRadera