fredag 19 november 2010

Min terapi...

Min idol vad gäller bakning heter Kajsa och är syster till min sambo. Hon borde öppna ett eget café eller i alla fall catering vad gäller bakverk. Hur som helst... jag fick smaka ett bröd när jag var hos henne sist och blev förälskad! Det var inte så svårt att göra sa hon så idag när mor och mormor kom till undsättning och tog den söta lilla gaphalsen passade jag på att terapia (i kolsva heter det så!) mig med lite bakning.

Jag lovar er, det var inte svårt alls och väääldigt gott blev det! Jag utmanar er, den första som provar och ger rapport i kommentarsfältet är bäst!

Kavring

3dl filmjölk
2dl mörk sirap
2dl vetemjöl
4dl rågsikt
4tsk bakpulver





Blanda ihop alla ingredienser...


... och grädda i en långpanna 180 grader i 60 minuter.



Ta ut...



skär upp och avnjut!



Jag gjorde detta idag på mindre än 14 minuter(förutom tiden det står i ugnen såklart!), disk och undanplockning inräknat.

Klara, färdiga, gå!
/e

2 kommentarer:

  1. Tack vad gullig du är. =) Ja visst var det enkelt att baka och så underbart gott! Jag älskar det brödet! =) Sen när jag tröttnat på mitt jobb kanske jag ska ta att sadla om.
    Pussa lite på fasters tjej.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Det ser riktigt gott ut, kanske till o med jag skulle kunna prova ;)

    Kram

    SvaraRadera