torsdag 16 juni 2011

Vem har rätt?

Vi hade en liten meningsskiljaktighet nyss jag och min lilla. Ingen större sådan och inget som ledde till ett gräl eller så men vi hade lite olika uppfattning helt enkelt.

Jag tyckte att hon såg trött ut. Hon tyckte att det var ett befängt påstående.Jag tyckte att hon verkade trött. Hon tyckte att jag verkade knäpp. Jag tyckte att hon gnällde som om hon var trött. Hon tyckte att hon gnällde för att jag tjatade om att hon var trött.

Jag provade att lägga ner henne i sängen trots allt eftersom jag hade den bestämda tron att bakom den där pigga fasaden gömde det sig en trött liten tjej trots allt. Innan jag hann ut ur rummet stod hon upp i sängen och mumlade. Jag kunde inte urskilja allt där jag stod utanför dörren och tjuvlyssnade men av det jag hörde menade hon att trött kunde jag vara själv och aldrig hade hon varit trött heller. Många saker hade hon varit i sina dagar men trött var definitivt inte en av dem! Jag hörde henne säga för sig själv att om jag trodde att hon skulle somna så hade jag fel, för hon skulle leka och stoja till dödedagar där inne. Sen skrattade hon ett elakt skurkskratt (Mohahahahahahahaha ni vet), ramlade bakåt i sängen och sen var det tyst.

Efter några tysta minuter gick jag in och hittade henne såhär...


Jag antar att det inte finns något rätt och fel i den här meningsskiljaktigheten. Men om en av oss skulle ha lite mer rätt än den andra så borde väl det vara jag, eller?

/e

1 kommentar:

  1. Emelie, du måste skriva en bok någon dag. Jag lovar att köpa den på en gång!!! Kram Miriam

    SvaraRadera