måndag 20 juni 2011

The book of love...

En vän till mig var på ett bröllop för ett par veckor sedan. Jag känner inte det här paret som gifte sig, har aldrig träffat dem alls. Men brudgummen har gjort något som stannade kvar i mig, berörde och rörde mig. Jag fick nämligen se hans present till bruden, en film som visades upp som en överraskning under middagen. Han hade sjungit in en låt och spelat in en video till henne i vilken han hade valt ut en massa bilder på henne som då och då seglade förbi i den övriga videohandlingen (eller hur man nu ska säga). Det var så vackert och så kärleksfullt att jag rös i hela kroppen. Låten i sig var så fin att jag haft den i huvudet sedan jag hörde den.

Tänk hur saker kan beröra en fast man inte har något med personerna i fråga att göra. Här är låten han sjöng, fast med Peter Gabriel. Lyssna på den, titta på den här videon, läs texten och njut.

Underbar...







/e

1 kommentar: