onsdag 8 juni 2011

Samtal med samvetet...

samvetet: Det här var inte vad vi kom överrens om ju! När hon sov skulle vi ju dammsuga och plocka undan i köket så det blev fint! Vi skulle också hacka lite jordkocklor ute i trädgården!

emelie: Mmm... men har du sett vad som händer på facebook? Och var inte vi tvungna precis just nu att kolla om något hänt i cybervärlden?

samvetet: Ja, fast då blir ju inget gjort. Du vet ju att när hon vaknar så hinner man inget annat än att bara vara med henne. då förblir golven dammiga.  

emelie: Eller ta en kaffe och en bit choklad... va? Lät inte det mysigt? Det känns som det allra bästa man kan göra såhär klockan 09.39 på en onsdag!

samvetet: Men Emelie, du vet ju att du bara får dåligt samvete sen att du sitter i röran med choklad runt munnen... det brukar väl inte leda till någonting gott va?

emelie: Ok, vi kompromissar. Jag sitter här med en kopp kaffe och en liiiiiten bit choklad och du är helt tyst och låter mig njuta.


samvetet: Okej, okej. Jag försöker bara hjälpa till, men okej. Blev det så nu, aja, aja. Nemen aja, okej. Vet du vad, jag tycker du kan bo där i din skit. Det tycker jag. Helt ärligt alltså. fråga inte mig om hjälp igen bara jag tänker inte mer lägga ner energi på något så lönlöst! Jag känner mig förbisedd, ignorerad och väldigt besviken Emelie. Jag vill att du ska veta det!

emelie: Ta en bit choklad så lovar jag att det går över.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar