söndag 19 juni 2011

Helst vill jag ha....

Nu är jag hemma igen från min lilla minitripp till finaste Felis. Allt har varit toppen och jag har njutit av att få vara lite Emelie bara tillsammans med härligt sällskap att vara just Emelie i. Jag fick min vilja igenom också och vi besökte ett sunkigt hak helt i min smak. Betyg på minitrippen - 5 ustipci av 5 möjliga!

Sen var det underbart roligt att få komma hem igen till min lilla, som dessutom för första gången sa mamma på riktigt idag och inte bara när hon gnäller och är ledsen. Speciell dag det här! Fick till och med ligga med henne i famnen i soffan i kanske 4-5 minuter innan hon protesterade och inte ville gosa mer. 4-5 minuter är länge. Det är 240-300 sekunders ren och skär njutning.

Nu sover hon och jag vet  faktiskt inte vad jag ska hitta på. Ville aldrig att hon skulle sova, men tyvärr var det oundvikligt antar jag. Jag längtar till imorgon redan nu. Längtar efter henne redan nu.


Jag vill ha sol, glass och en kvällspromenad.
I brist på det vill jag ha en bra film och choklad.
I brist på det vill jag ha en halvbra tv-serie och lite godis.
I brist på det vill jag ha en intressant dokumentär och jordgubbar.
I brist på det vill jag ha en halvtråkig sitcom och en satsumas.
I brist på det vill jag ha ett konstigt barnprogram och grönsaksstavar.
I brist  på det vill jag ha typ alla program som brukar gå på söndagskvällar, speciellt Poirot och ett tuggummi.

Men helst vill jag egentligen ha choklad faktiskt...

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar