tisdag 28 juni 2011

Inte trött alls...

Idag tog det lång tid för min lilla att somna. Hon försökte med allt och kämpade in i det sista för att vi skulle förstå att hon inte var trött. Hon ställde sig upp sekunden efter att man gått ifrån sängen. Hon pratade och gjorde konstiga läten och lockljud länge och väl. Men... hon skrek inte. Inte alls faktiskt. Hon bara kämpade emot helt enkelt. Hade lite av en egen fest i en spjälsäng i ett mörkt rum. Flera gånger ville jag gå in och kasta mig in i festen, så roligt lät det som att hon hade det.

Till slut blev det tyst.... så jag smög in och tittade... såhär hittade jag min lilla, som inte alls var någe trött.

Jag ska allt visa de där föräldrarna att jag kan vara vaken hur länge som helst. Om de tror att jag någonsin kommer att somna får de allt tänka om. För jag är inte ett dugg trött. Jag kan stå här och hoppa hela natten om det så krävs För sova ska jag inte. Inte ens en minut... snart ska jag ställa till med riktigt vakenkalas här. Snart alltså. Jag ska bara... eh... lägga ner huvudet lite såhär på madrassen. Inte sova alltså utan mer bara vila ögonen en snabbis. Men sen... sen ska jag visa hur inte trött jag är! Sen ska de allt få se! Snart.... ska bara.... vila... ögon... lite......

/e

1 kommentar: