tisdag 7 juni 2011

Jag önskar er hjälp igen!

Nu vänder jag mig till er som har barn i första hand, mest för att det kanske blir lite svårt för er andra tänker jag. Jag vill nämligen veta hur ni gör/gjorde när ni ert barn ska/skulle sova. varför vill jag veta det? För att jag är lite halvtrött på utbudet av metoder som finns på marknaden just nu. Missförstå mig rätt, det vi nu provar fungerar än så länge över förväntan i alla fall så jag tror inte att metoderna är dåliga, jag är bara nyfiken att veta hur alla andra med barn gör/gjort.

Har ni följt någon metod? Hittat på egen läggningsrutin? Har det varit kämpigt? Har barnet somnat så fort huvudet träffat kudden? Har det sovit i er säng? Egen säng? Hur har ni gjort? Vad har känts rätt för er?

Vem vet, om det blir några olika rutiner och metoder kanske man kan få ihop till en fin liten samling som kan hjälpa sådana som mig att hitta något de tycker passar då det finns mer att välja mellan. Kanske till och med kan bli en liten bok... Är ni med hur jag tänker?

Jag skulle verkligen uppskatta om ni tog er tid och skrev några rader. Ni behöver inte skriva namn om ni tycker det är jobbigt, hitta på ett annat namn om ni så önskar eller skriv vem det är ifrån om det känns bra. Mammor eller pappor spelar ingen roll och har du inga barn kanske du minns hur rutinen var när du var liten (inte bebis då såklart)?

Ni kan mejla mig på:

sovdags@hotmail.com

Jag håller tummarna för att mejlen början dimpa ner! Kom igen, en liten grej som inte tar så lång tid egentligen men gör mig mycket glad!

Tack på förhand!

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar