tisdag 26 april 2011

Tisdag gör jag ingenting...

Inatt var kanske den absolut sämsta natten i mannaminne om man tänker sömnmässigt. Den lilla vaknade var 20:onde minut fram till klockan 04.00 då hon faktiskt somnade ordentligt i ett par timmar. Skönt tyckte jag (som för övrigt någonstans här redan var knäckt över tortyren att behöva bli väckt hela tiden precis när man somnat om) och bäddade ner mig för att äntligen få sova. Sen väcktes jag ett par gånger i timman av den stora som snarkade som om det gällde livet. När klockan var 06.31 och den lilla inte alls tänkte sova mer var jag väl inte kanske jättepigg... och kanske inte jättepositiv...

Men... dagen har varit riktigt bra trots sömnbristen. Vi bestämde oss nämligen för att göra ingenting efter att jag kommit på mig själv med att sitta vid köksbordet halvt apatisk och stirra rakt fram på ingenting. Och det har vi gjort hela dagen. Ingenting alltså. Vi har bara varit med varandra jag och min lilla.

Så... dagen som började så träligt blev riktigt bra ändå. Dagens lärdom i detta blir att det ibland inte behöver vara så mycket aktivitet för att få en bra dag. Ibland är de bästa dagar de man faktiskt inte gör någonting på.

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar