söndag 3 april 2011

Dagen efter...

Idag är det dagen efter. Efter vadå undrar man kanske då? Efter det mesta säger jag.

Dagen efter igår. Dagen efter den 2:a. Dagen efter lördag. Dagen efter Pennis "vara vaken-race". Dagen efter en kort skrikfest. Dagen efter mina systrar åkt hem. Dagen efter mammas febertopp. Dagen efter pizza. Dagen efter härligt tjejhäng. Dagen efter vin. Dagen efter jag la mig 02.00(eller samma dag i och för sig). Dagen efter en stressig och rolig dag. Framför allt dagen efter dopet.

Det är klart och det gick bra, trots magsjuka på läsaren, feber på sångerskan och på min mamma, skrikfest av Penni och stress, stress, stress att hinna färdigt allt i tid. Hon blev döpt och alla fick fika. Så då antar jag att det gick bra. Folk såg nöjda ut när de gick så det tar jag som ett bra tecken. 

Kvällen var suverän. Bara soffhäng, tjejer,  vin och massa prat i många timmar. Precis så man vill ha det. Synd bara på huvudpersonen som även hon hade feber.

Idag blir det inte mycket gjort. Det är ju dagen efter. Då får man vila. Alltid får man vila dagen efter. Vad det än var som hände dagen innan. Dagen efter vilar man. Så det gör vi nu i det lilla huset efter vägen.

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar