torsdag 21 april 2011

Skärtorsdagen i bilder...

Vad vi gjort idag bestämde jag mig för att visa med några utvalda bilder. Det har varit en bra dag gott folk. Mycket har blivit gjort och det går framåt i trädgården. Jag är så glad i den. Det är så roligt!

Fick sova till 06.45 då den lilla tyckte att dagen skulle börja. Mys i soffan var härligt... i ungefär 3 minuter och sen var det full fart. Mest på Penni. Jag var inte fullt lika full i farten just då.

Grejade i trädgården och såg en jättestor mask. Ser ni hur stor den är? Ser ni? 
Sån jättemask har ni väl aldrig sett förut va?Jorå såatte...

Mor min bjöd på lunch på Kolbäcks gästgiveri. Jättemysig miljö och supergod mat! 
Kan varmt rekommenderas.

"Litet påskbord" var dagens lunch. Jag undrar hur det stora ser ut i så fall?! Det fanns till och med (håll i er nu!) en tårta till efterrätt! Som ingick i buffén. Oj, oj, ni kan tro det blev firande!

Kärra hyrdes och skräp kastades. En mycket renande känsla måste jag säga. 
Kan varmt rekommenderas.

Lekt med den underbara på altanen. Hon har på sig ett par byxor som hennes goa Jossan köpt. Jättefina tycker både Penni och jag.

Försökt lägga en vansinnig hysterisk tjej ett antal gånger under dagen men inga bilder finns på detta av förklarliga skäl. Kvällsläggningen tog över en timma och var katastrofal. Men nu sover hon så nu vill jag fokusera på det bra vi gjort idag. Det är en fas, det är en fas, det är en fas har jag bestämt får bli mitt mantra nu ett tag framöver så tar vi oss igenom den här sovgrejen också.
För övrigt tänker jag inte göra något skämt om jag ska åka till blåkulla nu med min kvast. Tycker inte de är så roliga helt enkelt.

Imorgon blir den som sover längst långlaten, jag hoppas lite att det blir jag...

God natt och glad påsk!

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar