lördag 9 april 2011

Sjukstuga...

Penni är sjuk. Hon har 39 graders feber och är lite ledsen. Det får man vara när man är sjuk. Nu sover hon i alla fall så jag passar på att slöa framför datorn en kortis. Så tråkigt för R,L och F skulle ju komma ikväll och äta mat. Får se hur det utvecklas för lillan men just nu ligger vi lågt.

Inatt väckte Penni mig och var ledsen varje timma. Väldigt jobbigt men nu förstår jag ju varför. Det konstigaste är att hon inte är så varm. Hennes händer och fötter är iskalla och övriga kroppen är lite varm men inget jag skulle reagera på. Det var gråten som fick mig att kolla tempen, annars hade jag inte gissat på feber. Konstigt, men jag har alltid trott att om de har 39 grader så osar det värme från dem och att man känner det direkt. Tydligen inte.

Så, tips då, vad gör man när de har feber? Vätska och alvedon vet jag. mer tips?

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar