fredag 29 april 2011

Jag och nya telefoner...

Sist jag köpte ny telefon var jag otroligt rädd om den. Jag hade den i ett fodral och tog väl hand om den. Jättenoga med att inte repa den och inte ha sönder den på något sätt var jag. Tills jag tog den med mig på en sen efterfest hos Wiener. Helt plötsligt var den trasig! Bara sådär...

Jag blev såklart väldigt ledsen över detta och ringde genast stället där jag köpt den för att tala om vilken dålig telefon de sålt mig som bara gick sönder helt plötsligt. De bad mig skicka in den och efter de undersökt den gick inte skadan på garantin eftersom glaset var krossat. Jag blev superarg eftersom jag inte alls hade krossat något glas på den och dessutom var tvungen att betala för att de skulle kunna konstatera att de inte tänkte hjälpa mig utan att jag i så fall fick bekosta det själv.

Mycket bråkade jag om detta. Så mycket att jag till slut skickade ett mejl till en av cheferna på detta företag och var arg över hur jag behandlats och hur dålig telefon de lurat på mig. Det slutade med att jag fick hämta ut min trasiga telefon utan att behöva betala för att de kollat igenom den utan att göra något. Sen köpte jag en ny på ett annat ställe men under den här tiden hann jag svartlista detta företag och många runt mig fick minsann höra talas om det (kan kanske tillägga att jag under den här tiden också tappade min gamla telefon i ett glas med vatten så att jag inte heller hade en "under tiden telefon").

Efter ett par månader satt jag och Wiener och pratade och hon uppmärksammade min nya telefon. Jag muttrade surt att jag var så illa tvungen och jäkla skit telefon jag hade innan och så vidare... Här flikade hon in att den ju faktiskt gick sönder på grund av att jag tappade den i golvet och sen trampade på den! Jag tvivlade starkt på att detta inträffat och undrade hur i hela världen hon kunde veta det? Jo, eftersom jag skrikit högt "Neeej nu tappade jag min nya telefon och trampade på den!"

Lärdomen av detta gott folk... blir väl kanske att inte ta med telefonen på en sen, sen efterfest. Och kanske också att vara helt säker på din sak innan du börjar bråka med chefer och dylikt.

Nu ska jag köpa en ny telefon igen snart och ja... jag ska vara sååå noga med att inte ha sönder den. Sååå så så noga och försiktig. Tror ni på det här eller ska jag helt enkelt köra på såna här telefoner som kostar 300 kronor och köpa på mig ett par tre stycken?

/e

2 kommentarer:

  1. Hahahaha Jag tycker att du ska köra på billig varianten. Tror att jag kanske måste lämna min tele i tryggt förvar hemma i helgen så iphonen inte får för sig att bli sugen på att bada... smartphone som den är och allt!! Det börjar verkligen bli ett I-lands problem när man måste ge telefonen utegångsförbud :D

    SvaraRadera
  2. Hahaha eller hur! Dock är det ju sällan ens eget fel kan jag tycka när de går sönder och eller tappas bort. Men utegångsförbud låter som en smart idé just i helgen. En smartphone idé så att säga. :)

    SvaraRadera