tisdag 12 april 2011

Gårdagens höjdpunkt...

Igår när solen värmde som mest passade vi på att börja lite med trädgården. Jag förvånade mig själv med att tycka om det och aldrig riktigt vilja gå in. Här är bilder från det vi höll på med...

Ser ni de två väsentliga sakerna i dessa bilder? Vi har fått fina vårblommor på gården och det var så varmt igår att jag gick omkring i linne. Linne! Alla vet ju att linne = lycka!

 
Jens lagar skjulet som varit ute på flygtur om ni minns...

Här ska jag plantera vinbärsbuskar. Men grävandet tog visst lite längre tid än jag trodde...

Min bakgård. För att vara en sån som hatar trädgårdar och trädgårdsarbete måste jag säga att jag känner mycket starka känslor för just denna. Jag till och med älskar den! Speciellt den bild jag har i huvudet av hur det kommer att se ut när vi är färdiga med den.
Vi jobbade på hårt som bara den men hårdast jobbade nog lillan. Hon tog i från tårna och vilade inte en enda gång. Inte ens för att dricka vatten tog hon paus. Hon slet som ett djur och vi fick kämpa för att hänga med i hennes tempo. Massor fick hon gjort. Utan en paus alltså.

  Visste ni för övrigt att såna här näsor ni vet som kommer från lönn kan, om de hamnar på rätt sätt när de blåser in i din trädgård slå rot ner i marken! Fullt av sådana rotslagna näsor i min trädgård. Lite kul tyckte jag! (för visst är det väl det som hänt?)


Jag tycker just nu att trädgårdsarbete är det roligaste som finns och vill bara vara ute hela tiden. Tyvärr är det svårt med en sju månaders som inte håller med så allt får påbörjas och lämnas halvfärdigt. Men lite är bättre än inget och flera små blir till slut en hel trädgård! Jag ska ta före och efterbilder på allt slog det mig nu. Får göra det imorgon. Nu tv och sängen.

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar