torsdag 2 augusti 2012

Samtal klockan 22.03 en torsdag...

Konstig röst med stark övertygande förmåga: ta lite mer choklad Emelie, det är helt ok.

Min karaktär: Fast nu ligger du ju nerbäddad i sängen och har redan ätit både choklad och ostbågar...

Konstig röst med stark övertygande förmåga: men lite till choklad kommer inte att göra varken till eller från, det ligger ju en halv bit kvar i kylen och väntar på dig... alldeles kall och ensam där inne...

Min karaktär: den kommer att vara ännu godare om du spar den och njuter av den någon annan gång. Jag lovar! Dessutom hjälper den varken mot halsbrännan eller gravidkilona du lagt på dig redan.

Konstig röst med stark övertygande förmåga: du har halsbrännemedicin och kilona är här i vilket fall som helst. Den lilla biten till gör ingen skillnad alls!

Min karaktär: jag måste nog ändå sätta ner foten här. Du ligger under täcket och har borstat tänderna! Skärp dig!

Konstig röst med stark övertygande förmåga: jag har läst att borsta tänderna två gånger innan sänggående bara är positivt. Speciellt om man den andra gången gör det för att ta bort alla chokladrester. De är ju inte så bra att ha i tänderna nämligen. Så att borsta igen kan bara räknas som ett plus faktiskt.

Min karaktär: Emelie, du är skämmig om du ens tänker tanken! Skämmig! Sov istället!

Konstig röst med stark övertygande förmåga: choklad... i kylen... alldeles kall och krispig... skulle dansa av smaker i munnen på dig... bara en liten... kan inte skada... mmmm...

Min karaktär: nej! På riktigt NEJ!

Jag: om det bara fanns ett rakt svar på hur jag borde göra i frågan... Alla synpunkter är ju bra synpunkter. Så vad gör jag?

Choklad eller icke choklad, det är frågan?

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar