tisdag 21 augusti 2012

Bättre förr?

Blir lite konfunderad när jag ser reklam på tv för höstens stora program på tv4. Dallas, Robinson och nu också Fångarna på fortet. Det känns som att jag sett det här förut... det känns som lite déjá vu om jag ska vara ärlig.

Nu gillar jag ju i och för sig nya Dallas, men jag kan ändå slås av bristen på fantasi nu för tiden. Var är alla nya häftiga programidéer månntro? Betyder det här att det var bättre förr eller bara att tv-folket har blivit lata? Sitter de med sin kaffe och funderar över vad de ska göra för häftigt under hösten, får totalt hjärnsläpp och börjar plocka fram allt de kan hitta ur skåpen? "Äsch vi kör de här programmen, säkert ingen som märker", tänker de innan de belåtna sjunker ner i sina stolar igen och fortsätter munna på kaffet. "Det där var nära ögat... men fasen vad bra vi räddade den här hösten. Ingen kommer märka ett skvatt!" tänker de innan de går hem.

Men ni räknade inte med mig tv-folket! Jag märker! Och jag är föga imponerad! (som sagt, förutom av Dallas ja) Märkbart föga imponerad!

/iPhonemelie

1 kommentar: