fredag 10 augusti 2012

5 saker...

... inte alla vet om mig.

1. Jag älskar att se riktiga serier om SAS soldater och deras uppdrag, dokumentärer om hårda fängelser och riktiga brott som löses. Det väljer jag framför Desperate Housewives och dylika serier (undantag Grey's Anatomy självfallet!) varje dag i veckan om jag kan. Idag är det från klockan 21 två avsnitt av Amerikas hårdaste fängelser så ikväll behövde jag inte hyra någon film!

2. Jag är otroligt mammig än. Längtar ordentligt efter henne efter 2 dagar ifrån varandra och tycker att en av de bästa sakerna med att vara hemma och mammaledig är att få spendera så mycket tid med mamma!

3. Jag tycker inte att varken Johnny Depp eller Brad Pitt är det hetaste jag kan drömma om att bränna mig på. Skulle faktiskt hellre ta Owen Wilson (hur konstigt det än låter!) eller allra helst Ryan Reynolds! Tror jag tycker att humor gör en människa attraktiv kanske... eller nåt.

4. Jag har varit mörkrädd i hela mitt liv. Har alltid (fram tills jag flyttade ihop med Jens) hoppat sista biten ner i sängen på kvällen så att eventuella spöken/mördare/tjuvar/otäcka människor som vill mig illa på något sätt inte ska kunna ta tag i mina ben. Väl under täcket har jag kunnat lugna mig för det har alltid varit "bo". En gång på gymnasiet hoppade jag med pannan först in i en glasram jag hade ovanför sängen och skar upp ett stort jack. Vågade inte gå upp och titta eftersom rummet var mörkt och alla de där tidigare nämnda hemskingarna låg under min säng, så på morgonen var det blod på mitt örngott och ett stort blodigt sår i pannan. Normalt? Inte helt va?

5. Jag har väldigt svårt att kallprata med folk jag inte känner. Det är något av det värsta jag vet. Blir väldigt osäker och obekväm av det. Jag har dessutom lite fobi att ringa folk jag inte känner väl. Tycker inte om telefoner egentligen. I alla fall inte om jag måste ringa med dem. Vill se folk jag pratar med och kunna avläsa deras reaktioner tror jag. Blir för osäkert via telefon på något sätt. Någon som känner igen?

Däremot vet de flesta som träffat mig fler än en gång att jag älskar bakverk och godis mer än livet själv! Karaktär är inget jag kan beskyllas för i det avseendet. Tyvärr. Någon som känner igen?

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar