söndag 26 augusti 2012

Så här har vi det...




Pappan har åkt hem till Lillfis nu och jag ligger här med en ännu mindre liten i famnen. Hon tuttar eller sover mest hela tiden men det går inte att lägga henne själv en liten stund ens. Ska hon sova ska hon sova på bröstet så hon vet var hon har det till när det sen behövs. Antar att det är som att jag skulle få sova i en säng med Ben & Jerrys! Ni förstår ju att jag nog skulle protestera jag med om nån sen tog bort mig!

Allt har gått väldigt bra och jag är så lycklig över att få ha varit med om en förlossning. Trots obeskrivlig smärta (som Jens sa till son mor i telefonen efter: ja, hon skrek ut bebisen!) var det en mäktig och häftig upplevelse från början till slut! Och ut kom hon, så liten och fin.

Vi stannar här på BB tills imorgon jag och Lotta och åker sen hem när ronden gjorts och doktorn har kollat upp henne. Längtar hem denna gång. Längtar efter Penni.

Hon var här igår och var så söt och skulle hålla bebisen i handen och sätta på mössan när den ramlade av. Det värmde ganska rart i mammahjärtat. Även om Penni inte förstår det nu har hon precis fått det finaste man kan få... ett syskon.


Penni och Lotta.

/iPhonemelie

4 kommentarer:

  1. Jag blir alldeles tårögd! Fina penni och fina Lotta! Längtar efter att få snusa lite på henne! Kram på er!

    SvaraRadera
  2. Jag håller med Kajsa, hoppas på att få träffa er alla inom en snar framtid <3

    SvaraRadera
  3. Underbart!!

    Fick träffa storsyrran i dag.

    Kram till er och välkomna hem sen.

    SvaraRadera
  4. Vilken lycka, du har TVÅ fina tjejer nu! Jag vill gosa med Lotta, hon ser ljuvlig ut. Puss o kram Karro

    SvaraRadera