måndag 6 augusti 2012

Första dagen!

Idag har vi hälsat på nya förskolan Lillfis och jag. Jag är helt övertygad om att det kommer att bli toppen på alla sätt och vis, personalen är helt underbara verkligen! Det känns riktigt roligt att jag ska få lämna Penni där och då var vi inte alls missnöjda innan heller.

Penni lekte för fulla muggar och sov sen 2.5 timmar när hon kom hem. Mamman hennes gjorde nytta en stund, kylde fötter och sov sen en timma hon med. Det var mycket uppskattat och behövligt efter natt med galna förvärkar som höll mig kallsvettigt vaken och övertygad om att bebisen var på gång! Dock ingen bebis så förvärkar var det. Jag undrar jag hur de riktiga sen ska kännas...

Nu blir det inte mycket mer av denna kvällen inte. Har kylt fötter och ligger nu i raklång position, något jag ämnar fortsätta med tills det är dags att vända på sig för dejt med John Blund. Lillfis körde en "jag tänker inte sova ikväll ifall ni undrar utan min plan är att bara prata, skratta, leka och bajsa här inne så att läggningen tar 1.5 timma minst!" igår men idag (peppar, peppar) är hon än så länge tyst. Otroligt om hon sover där inne! Jag ropar dock inte hej än... känner min dotter. Hon brukar kunna vara tyst länge för att sen härja igång igen. Visst äre så.



En god natt-puss bjussar vi på denna kväll Lillfis och jag. Mest Lillfis i och för sig. Jag ser för trött ut. Och svullen. Jag har börnat som man säger i Kolsva. Ja alltså, jag har svullit.

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar