tisdag 7 augusti 2012

Penni hjärta Emil! Eller?

Penni fick en lite för tidig födelsedagspresent av sina föräldrar häromdagen. 3 stycken filmer med Emil i Lönneberga och nu får Pippi vila till kvällsvällingen för nu gäller bara Emil!

Nu kanske ni trodde att jag pratade om Penni och att det för henne bara är Emil som gäller, men nej då. Det är hennes pappa som är helt inne i filmerna för han minns dem inte alls från då han var barn. Igår kväll ville han inte gå och gå och hämta ny blöja för att det var så spännande och idag ville han inte lägga Penni riktigt för han hade inte sett avsnittet med flaggstången förut. Han lugnade dock sig själv med att han får se det imorgon kväll så då kunde han stänga av. Fantastiskt!

Underbara Astrid! Hoppas hon visste vad hon gör med människor, stora som små!

För övrigt såg jag igår det bästa dumpningsförsök någonsin! Pigan Lina gör sig fin för att gå till drängen Alfred som hon så gärna vill gifta sig med. Här är ett utdrag ur deras konversation:

Lina: Alfreed, Alfreeed...

Alfred: jaså, där är du Lina.

Lina: hjaa.

Alfred: hörrdu Lina, det är en sak som jag länge har tänkt å säge dig...

Lina: åh vaddå Alfred lille, va äre du ska säge?

Alfred: joo... hörrdu... de där gifteriet som vi har talet så mycket om... Hörrdu, det tror jag vi tar och skiter i!

Funderar ni på varför jag kallar det dumpningsförsök får ni helt enkelt se filmen. Allt spännande kan jag ju inte avslöja i förväg heller!

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar