onsdag 8 augusti 2012

Jag förstår inte!

När vi gick hem från dagis var penni så trött att hon bara grät och inte ens orkade gå själv till bilen. Hon orkade knappt äta och bara gäspade och kliade sig i ögonen. När jag väl lägger henne håller hon på och sjunger, pratar och skojar där inne i nästan en timma och har fortfarande inte somnat!

Vad betyder det? Inte att hon inte var trött för det var hon verkligen! Men somna, det ska hon ej. Alla ni som tänker att om ett barn blir tillräckligt trött somnar det av ren utmattning - meet my daughter! Hon kan kämpa mot utmattningen så länge att man tror att det är ett skämt!

Fast lite gulligt är det allt när hon ligger och sjunger: Slippa häj (Filippa här), Mimmi häj (Penni här) som de gjorde på dagis tidigare. Dock lite frustrerande också för allt jag skulle göra när hon sover blir på paus för hör hon mig minsta lilla tar hon ny energi och kör ett tag till.

Så här sitter jag nu med fötterna i kallvatten och lyssnar förundrat på henne. Den här delen har hon definitivt inte fått av mig som skulle kunna somna sittande med fötterna i isvak!

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar