lördag 23 oktober 2010

Häng framför tv:n...



Idag ville jag se filmen Juno men Penni roffade åt sig dosan så fort vi satte oss i soffan. Skitsur blir hon om jag försöker låna den en snabbis. Hon ska se kulturnyheterna och sedan debattprogram. Jag försöker övertyga henne om att Juno är en jättebra film men hon bara fnyser. "Dagens ungdom" muttrar hon. Så jag ger mig. Hon får bestämma. Det blir helt enkelt lättast så. Men jag ser inte fram emot diskussionerna hon kommer vilja dra igång klockan 3 inatt när hon tänker på debattprogrammet hon sett innan. Det säger jag. Inte roligt alls.

När Penni tittat färdigt på sina program är det sovdags i det lilla huset. Så vi säger god natt redan nu.



Sov gott.
/e

2 kommentarer:

  1. Penni kommer bli en begåvad kulturell ung dam helt i min smak. Du Penni!!! När mamma surar över att hon inte får se lättsmälta filmer o programm i fortsättningen har du alltid en dosa o en plats ledig i min soffa för kulturnyheterna eller andra kulturella gobitar!!!! I promise!!! (Eller hur det nu stavas) Stor kram Penni o hennes mamma
    PS För övrigt är du, Emelie, ursäktad för vad helst du vill ta dig för när du inte ammar!!!! Vill du gå på porrklubb, komma hit o däcka eller helt enkelt ha sällskap när du får för dig att du vill kasta ägg eller äta murbruk är jag på! ;) Puss o kram

    SvaraRadera
  2. Hihihi vad rolig du är! Jag känner mig sugen på att antingen däcka eller kasta ägg snart! :) Puss och kram

    SvaraRadera