måndag 25 oktober 2010

Party, partaj...

Penni låter hälsa att hon inte är nöjd.
Högt och tydligt hälsar hon.
Missnöjd till tusen.

Det enda som funkar nu är att Sambo håller henne uppe i luften med helt uppsträckta armar. Då blir hon tyst och ler. Sen tar han ner henne varpå hon skriker igen.

Mig är hon vansinnig på. Hon tittar på mig som om jag är jordens avskum. Fnyser lite när jag försöker lugna och sen ser jag hur lungorna fylls med luft innan skrikfesten börjar.

Hon låter hälsa att alla är bjudna på skrikfesten. Ingen lämnas objuden eller oberörd. Alla får och är tvungna att vara med. Skrikfest. Fest med skrik. Penni är lekledare för denna fest. Tycker ni att leken verkar lite enformig... nej då säger Penni. Hon byter volym och kraft i skrikandet lite då och då.

Penni hälsar också att denna fest kommer att hålla på hela natten förmodligen så om ni störs kan ni väl knacka på så sänker hon volymen... kanske. Eller så fnyser hon åt er och festar vidare. Hon får helt enkelt se säger hon. Hur det känns.

Men för tillfället kör vi alltså partaj så håll i hatten!
/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar