måndag 18 oktober 2010

Rapport från slottet... natt fyra.

Ja hörrni... jag vet inte jag. Inatt har vi buffat och vyschat i över en timma innan hon somnade i sängen efter en av amningarna. Hon sover dock långa perioder i streck utan att vakna. Inatt har till exempel både hon och jag sovit 4 timmar i streck vilket är fantastiskt!

Men inte tycker jag att "åh så sköna nätter vi fått" än. Det är lite svårt att hålla motivationen uppe och inte ta upp henne till oss i sängen när man vet att det istället för en timma skulle ta 2 minuter att somna. Sen känns det sorgligt att tänka att hon inte mer ska få ligga och sova på mitt bröst eller Sambos, det bästa han vet. Så någon speciell metod kan jag inte följa nitiskt, det känns inte rätt för varken mig eller Sambo.

Jag ser det som en vinst att hon sovit hela nätterna i sin säng nu i några dagar och försöker hålla humöret uppe att fortsätta med det. Idag skruvar vi på vyssan lull tassar på spjälsängen så slipper jag sitta bredvid och buffa på henne och istället kan jag gunga sängen. Det blir nog skönare.

Over and out.
/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar