måndag 4 oktober 2010

How to overcome fear...

Alla vet ju att fåglar är djävulens avkomma. Det är allmänt känt och helt vetenskapligt bevisat. De är satta på denna jord för att sprida skräck och sjukdomar. Av ingen annan anledning. Plus att de kan picka människorna i tinningen om vi inte passar oss.

I alla fall... jag har kanske eventuellt varit lite smått rädd för dessa elaka hemska vedervärdiga djur. Detta kan ibland ha varit lite besvärligt för mig eftersom de tyvärr finns överallt. Tillslut bestämde jag mig för att komma över min rädsla och jobbade med mig själv länge och väl. Jag gick ut i skogen och satt där ensam i 40 dagar och 40 nätter och mediterade, tills jag en dag kom till insikt. Eller så bestämde jag mig bara att jag kunde komma över rädslan och tog det i små portioner. Tittade på fåglar först, gick närmre och närmre och... ja ni förstår. Detta blev slutresultatet!

(Missförstå mig inte, jag anser fortfarande att de är vedervärdiga och totalt oberäkneliga, men nu är jag inte hysteriskt rädd för dem längre!)





Ni ser... avslappnad och inte ett dugg rädd! Jorå så atte...
/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar