lördag 16 oktober 2010

Rapport från slottet... natt två.

Det här är natt två av vårt "försöka få Penni att sova i sin säng" race. Jag har sovit både bra och dåligt inatt måste jag säga. Första nattningen somnade hon utan problem, men de övriga har varit svårare. Hon har gråtit och bufflat omkring och det har tagit lång tid innan hon somnat. Men när hon väl somnat har hon sovit djupt och inte vaknat förrän nästa amning. Det har varit superskönt! Nu sover hon än och sista amningen var 6.30 så det får man ju säga är bra!

Jag har gjort som en kompis Malin tipsade om och värmt en vetekudde litegrann. Den har jag stoppat under hennes täcke när vi går och ammar så när jag lägger henne är det varmt och skönt. Sedan får kudden ligga kvar under täcket så det är mysigt. Vet inte om det har funkat men kanske det i kopmbination med att hon sovit större delen av natten på mage. Eftersom vi har andningslarm i hennes säng känns det helt okej att låta henne sova så och det verkar fungera. Inatt ska jag följa era råd och snurra runt en filt så hon blir ännu mer ombonad.

Det går framåt i alla fall även om jag känner att jag längtar efter henne i sängen. Men nog sover vi bättre när hon sover i sin säng med larmet på. Jag återkommer med rapport.

Over and out
/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar