fredag 7 december 2012

Världens enklaste pyssel!

Kikade på en kompis blogglista över andra bloggar att läsa och ramlade in på en blogg som heter "Loving and Living" (vet inte hur man länkar från telefonen). Hon hade gjort ett enkelt pyssel jag genast var tvungen att prova med Penni! Tack för tipset Lady G, det var både roligt, enkelt och blev fint i slutändan!

Du behöver genomskinligt lim eller äggvita (jag använde äggvita), en glasburk och socker...



Pensla burken med lim eller ägg vad du nu valt och rulla den sen i sockret...


Låt stå och torka ett par dagar...


Knyt ett fint ban runt burken...


Tips! Vanligt kontaktlim funkar inte till detta. Det kan jag tycka blir mer som... don't eat yellow snow... (Alltså jag var inte så dum att jag testade på allvar förstår ni ju, jag testade bara för att visa hur man INTE skulle göra. Det förstår ni va? Väl? Alltså jag fick inte hjärnsläpp och trodde det skulle funka fint med det limmet. Alls.)


Lägg ett värmeljus i burken...


Och vips! En fin vintrig ljuslykta!



1 kommentar:

  1. Nice!! Men ja måste fråga, hur pass mycket "smular" dom? Fastnar sockret på fingrarna om man vill flytta på lyktan? Jättefin var den!! Täckte bättre än min "snöspray" jag använt. I morrn smäller det, ska bli så kul :) Puss

    SvaraRadera