tisdag 11 december 2012

Det här med skor...

Det är inte helt lätt att köpa skor när man har problemfötter vill jag lova! Eftersom jag har mina egna gjutna sulor som måste vara i kan jag absolut inte välja och vraka utan det är hårda krav på de skor jag ska köpa. I höstas köpte jag efter mycket om och men ett par bra, fotriktiga skor där sulan och foten satt alldeles perfekt. Hur hårt det än sitter att säga det har jag märkt vecka för vecka att fötterna blir bättre och bättre hela tiden. Så bra att jag knappt tänker på det längre och det enda jag egentligen begränsas i nu är längre promenader, något jag helt kan leva med.

Dock är det inte varma skor och när nu björnvintern (är det ett utryck eller hittade jag på det nu? Kändes rätt att säga...) kom var jag inte alls förberedd skomässigt. Efter att, utan någon framgång, sökt med ljus och lykta och provat alla skor i staden fick jag så barnvakt igår och brassade iväg till stora köpcentret en bit bort för att prova skor.

Efter en timma var jag nära tårar då inga av skorna jag provat i någon av de bättre skobutikerna passade. I panik sprang jag in på en av de mindre fotriktiga skobutikerna och började prova skor som hyfsat nådde upp till kraven jag fått från ortopeden. Köpte två par, ett par varma och ett par varma och vanliga när jag inte vill se ut som en skogshuggare tänkte jag.

Idag ska jag gå i dem inne för att se om de håller måttet hyfsat och annars blir det nog till att köpa ett par mycket, mycket dyrare som inte heller var perfekta men dock mer fotriktiga (enligt dem själva i alla fall). Ja, det här var ett mycket ointressant inlägg men nu kan jag inte med att ta bort det när jag skrivit så mycket.

Nu vet ni i alla fall. Tack för mig.

Ps: jag tappade bort min bil i idiotgaraget igår! Letade en kvart och höll på att börja gråta! Hittade den sen... på andra sidan från där jag letat och letat och letat!
Lokalsinne? Nej tack, det är bra ändå.

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar