fredag 21 december 2012

På tal om att vara stolt...

Två nöjda glada tjejer sover och en är snart på väg! En mycket mysig dag är slut och denna dam känner sig verkligen som supermamman idag som roddat allt ensam och dessutom med feber. Men idag var gudarna på min sida för barnen var lugna och glada bägge två, så allt har bara varit sådär reklamfilmshärligt ni vet. Ska stanna upp och spara lite av den känslan till nästa gång jag sitter på huk med armarna runt knäna gungandes och mumlar sådär som det brukar kunna bli efter en dag med kaos. För det är gott om sådana dagar också ju. Men idag, som sagt, en underbart bra dag med mina fina tjejer.

För övrigt önskar jag veta om ni som läser bloggen gjort er en lista med stoltgrejer? Kan ni inte skriva något i kommentarerna här ni gjort som ni känner er stolta över? Vi struntar i jante och allt det där och bara tar en liten stund att notera det bra, kan vi inte? Det vore roligt tycker jag! Så skriv, även om ni får trycka på knappen 35 gånger, gör det. Vill se att ni är med mig! Och är stolta!

... gört då! Kom igen! Jag vet ju att du funderar i detta nu... Så gört!


/iPhonemelie

3 kommentarer:

  1. Hej, blev faktiskt lite impad av mig själv att jag klarade att göra pannkakor med och till Oskar fast Linnea var vaken, hade kunnat bli hur kaotiskt som helst ju, men icke, och jag han äta en eller två själv också ;-)

    SvaraRadera
  2. Mirian, mer kan du! :)
    Jag är så jävla stolt som storstädade badrummet idag och rensade avloppet!!
    Jag är stolt som fixar och styr upp allt inför vårt julfirande här hemma i helgen.
    Jag är stolt över att jag köpt så smarta julklappar till allihopa :)
    Jag är stolt över mig själv som mamma(än sålänge)

    SvaraRadera
  3. Sara, blir det Hörlurar för hela slanten eller ;-)? Du får gärna dela med dig (efteråt såklart)! Och rätt har du: Är super super stolt att jag klarar mig så bra i det här "främmande" landet på ett främmande språk

    SvaraRadera