lördag 1 december 2012

Adventsfint...

Alla visar sina pynt nu på alla sociala medel tillgängliga. Jag känner att jag borde göra det samma... mest för att vara en lagspelare så att säga. Jag är ju inte alls sådär allmänt nöjd med mig själv och mitt julpynt så att det sprätter i hela kroppen av lycka här hemma och antingen måste jag visa er här eller också ringa någon och beskriva i detalj hur det ser ut i mitt gröna rum med alla fina julsaker! Så var jag alltså inte nej. Men om ni nu ändå trugar så visst kan jag väl visa litegrann... (Tjohi, thoho och tihi för här kommer det!)

(Jag är medveten om att jag är fruktansvärt kär i mina julsaker. Och att det inte är normalt.)








1, 2, 3, 4 stycken händer jobbar tillsammans...




Nya skåpet kom på köpet med soffan! Det gjorde att rummet liksom gifte sig med dess möbler för att slänga till med lite Ernst! Kopparna är min senaste älsklingspresent från mamma min.




Tomten i släden tror jag att jag skrivit om förut. Den fick jag av familjen jag bodde i när jag var i USA tre veckor över jul. Den har varit med mig sen dess och har väl de senaste åren blivit tröttare och tröttare minut för minut. Den tidigare så pigga och glada "jingle Bells" har förvandlats till någon slagdänga nynnad av någon med ett par tre för mycket innanför rocken. Jag har (mycket av påtryckning från en viss Sambo som inte delar min kärlek för denna prydnad) kastat den... i tre år nu. Men på något mystiskt sätt hittar den tillbaka igen år efter år efter år. En sån magisk liten pryl kan man ju bara inte göra sig av med egentligen. Kan man ju tycka.
På spidelkransen står en annan grej Jens ogillar. Men den står kvar, år efter år. Med hopp om för evigt antar jag. Därför får den stanna.

Imorgon tänder vi ljus 1, öppnar lucka 2, äter för 3 och njuter av att vara 4. Vi njuter av julen redan nu så känns den längre!
Who's with me?!

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar