fredag 14 december 2012

Herre ...!

Undrar du hur dagen varit? Ja du, säger jag... inget speciellt sådär.

Jaså du funderar på kaoset i huset? Ja, nej, alltså jag ska plocka bort allt kaos... har bara... kommit annat emellan.

Vad sa du, undrar du över svettpärlorna i pannan och de stora fläckarna under armarna och brösten? Nej, men jag tror någon vred upp värmen ofantligt mycket både i kyrkan och här hemma faktiskt...

Skriken säger du? Skriken från två trötta, hungriga barn samtidigt som bägge vill bli burna av mamma? Jaså de små rara pipen de hörs ju knappt!

Funderar du över varför jag sitter på golvet med armarna över knäna gungandes fram och tillbaka medan jag mumlar något oförståligt om och om igeb? Ingen särskild anledning. Tycker bara det är ganska avkopplande så...

Nej då om jag skulle ta och unna mig en liten power nap nu kanske? Måste bara vänta tills Tinkiwinki, Dipsie, Lala och Po lägger sig där inne. Hör min stora ligga och sjunga Teletubbieslåten för dem nämligen så hon är inte riktigt down and out än så att säga. Men snart så förhoppningsvis... snart faller alla planer in precis som jag vill och alla tre vilar en stund samtidigt! Snart!


/iPhonemelie

1 kommentar: