fredag 12 oktober 2012

Same, same, but different...

Igår skulle jag komponera ett blogginlägg på kvällsskiften (det vill säga 20.02 då jag lagt mig redo för att sova), men det enda jag fick ur mig var "åh herre Gud!"

Vansinnesutflykt till Västerås med två kinkiga barn, skrik, gap, tjat, lite mera skrik och helt tomhänta på det vi åkt dit för tog musten ur oss alla så 20.02 kändes helt rimligt att stämpla ut. Dock övergick mitt "åh herre Gud" snart till "ÅH HERRE GUUUUD!" i takt med att skrikfesten fortsatte även hemma. En lugn pappa som fixade magmassage till ledsen liten resulterade i sömn strax före 22 och sedan fram till 04.00!! För er som inte orkar räkna är det 6 timmar i streck! Det i sig var värt ett positivt glädjeskrikande "åh herre Gud!"

Idag känner jag för att skriva "åh herre Gud!" med en ton av glädje och lycka! Idag har varit en alldeles utomordentligt trevlig dag på alla sätt. Klapp och klang, häng med mamma, rensat garderob, träffat Annika, Freja och Adela, ätit god mat med sambo, fredagsmys i soffan med mysiga lugna barn och nu ett halvt glas rött, glass och slötittande på tv!

Som sagt... en alldeles förträfflig dag!












/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar