onsdag 31 oktober 2012

Precis som jag tänkte...

Tänkte ta mig en tupplur ensam i sängen för en gångs skull eftersom Penni ändå sover och lillan med! Lägger mig... och lillan vaknar.

Ändrad plan 1: lägger mig i sängen med lillan på bröstet så vi kan tupplura tillsammans. Kommer i ordning... och lillan storgråter och är täppt i näsan.

Ändrad plan 2: jag sätter mig upp lite mer så lillan får lättare att andas. Så kan jag tupplura lite halvt sittandes. Väl upprest... får jag spott fel i halsen (jag vet!!) och börjar hosta... och lillan klarvaken och jätteledsen igen.

Ändrad plan 3: jag söver, vaggar, vyschar och lillan somnar om. Då kan jag tupplura äntligen. Lite telefonprat senare (hon brukar aldrig störas av ljud ju!?)... och lillan tittar på mig med ögon fulla av ilska! Here we go again.

Ändrad plan 4: jag tittar på tv lite tills lillan har kommit till ro ordentligt. Sen tupplurar jag. Tv:n på ljudlös men blinket av ljuset stör tydligen för... lillan somnar icke om!

Ändrad plan 5: jag sitter här i mörkret rätt upp och ner och guppar, gungar, vaggar och vyschar så lillan i alla fall får sova. Och så länge jag gör det... så sover hon faktiskt.

Den här tuppluren blev ju precis som jag tänkte. Exakt på pricken.
Skönt så.

Ingen sömn men det är allt mysigt ändå! Får dessutom fast och fin rumpa av allt guppande kan vi ju hoppas! Vem behöver gym?!

/iPhonemelie


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar