lördag 9 juni 2012

Mitt recept för...

... att vända humöret!

1.


Ät havregrynsgröt till middag! OBS! Detta kräver två viktiga ingredienser...


... trevligt sällskap...


... och en riktigt god sylt! Det finns ingen godare än Önos!

2.


Spendera en stund med att gosa, busa och mysa i soffan. Låt ditt sällskap välja mysprogram på tv:n, då finns chansen att hon sitter still länge nog att du kan sniffa, pussa och njuta av stunden.


3.


Hyr en riktigt ordentlig tjejfilm. En som du vet att du både kommer skratta, gråta och somna gott till!

4.


Köp dig själv något gott till filmen! Unna dig sedan att äta det med största njutning utan minsta samvetskval! Här ser ni något fantastiskt på bild gott folk. En liten bit av himmelen!
(jag har självfallet även fyllt på frysen med en till Ben & Jerrys. Den allra bästa! Orkar bara inte visa nu så bild kommer sedan. Den är faktiskt så god att den förtjänar ett eget inlägg!)

5. Lägg dig tidigt! Så tidigt att du skulle kunna ringa din mormor utan att oroa dig för att hon gått och lagt sig!

Så. Det brukar funka för mig. Prova själva men fuska ingenstans utan gör kuren steg för steg, precis så som jag berättat. Annars är risken att det går fel någonstans och du blir ännu värre i humöret. Tänk er till exempel morotsstavar istället för choklad! Eller meslakrits! Nej huh, då blidde man ju ännu tjurigare. Viktigt det där!

Lycka till och går humöret ändå inte över så grina en smula. Det kan hjälpa det med!

/iPhonemelie

1 kommentar:

  1. Å jag hade behövt det där receptet tidigare idag. Då var det riktigt synd om mig, faktiskt. Linda

    SvaraRadera