måndag 11 juni 2012

Förberedelser.

Denna vecka börjar alla förberedelser på riktigt känns det som. Jag ska förbereda mitt klassrum genom att ta bort allt som är mitt eller gammalt inför vikariens stundande övertagande (tjusig formulering, jag vet!).

Jag ska förbereda mig och Lillfis för en veckas semester i Lysekil från och med torsdag, vilket innebär en hel del tänka smart i packning. Jag måste nog skriva ett antal listor (mitt bästa!!!!)!

Jag ska förbereda mig för de nya sulor jag ska få på onsdag som jag måste ha resten av mitt liv och som i början kommer att gör väldigt ont har jag informerats om eftersom fötterna tvingas ställa om sin belastning helt.

Jag ska förbereda Pennis avslut på förskolan som vi tycker så mycket om. Vad är det att förbereda tänker ni, hon förstår väl inte så mycket så hon blir ledsen över det? Nej förvisso, men hennes mamma har grav separationsångest och rädsla inför alla förändringar och allt okänt så hon riskerar att bli mycket ledsen en stund i början.

Jag ska förbereda mig på en förlossning och det faktum att jag ska bli tvåbarnsförälder och åter igen ha en liten liten bebis att ta hand om hela tiden. Underbart visserligen men inte helt lätt och inte problemfritt kan jag tro.

I samban med föregående punkt ska jag också försöka förbereda min snart två-åriga dotter på att mamma inte kommer kunna vara hennes bara och komma direkt hon vill det eller göra det hon vill alltid. Hon måste dela sina föräldrar från och med snart och det är en stor omställning för en liten tjej.

Jag ska förbereda mig på att livet efter sommaren inte är kantrat av glasskanter, bakelsedrömmar och en dans på choklad. Suck. Den här punkten finns risk att jag ignorerar dock. Jag känner mig inte mentalt redo att ta den tanken i huvudet än. Jag måste förbereda mig på att förbereda mig här tror jag visst.

/iPhonemelie

1 kommentar:

  1. Mycket på gång alltså. Men vad skönt det lät med en vecka i Lysekil. Vila är också en förberedelse! Puss

    SvaraRadera