fredag 1 juni 2012

Idag hände något väldigt...

... roligt för mig! Jag blev stolt! Jag blev rörd! Jag blev glad, gladare, gladast! Det hände något som gav enormt välbehövlig bekräftelse på att jag valt rätt jobb.

Jag antar att man egentligen inte får berätta om sånt här. Att berätta är inte lagom så att säga. Men jag blev så glad och stolt att jag inte tänker vara lagom. Jag tänker berätta och få njuta av stunden!

Jag blev framröstad bästa läraren idag av eleverna på skolan och det presenterades på årskurs 9:s spex. (till och med nu när jag skriver detta får jag lite ont i magen att det är skrytigt och inte så värst ödmjukt att berätta om, men jag är så glad så jag kan väl få skryta, ok?) jag kunde tyvärr inte vara närvarande men en applåd fick jag och ett litet diplom. Det kan vara den finaste bekräftelsen jag fått i mitt yrke.

Såhär glad ligger jag nu i soffan och undrar hur i helsike min dotter kan hålla på och prata och leka därinne i ett mörkt rum än?! Men inte ens det bekymrar mig just idag. Som ni ser.




/iPhonemelie

1 kommentar:

  1. Ursäkta.. HÄR ser du helt sinnessjuk ut, inte ovan.

    SvaraRadera