onsdag 27 juli 2011

To do today...

Okej... det här var min lista klockan 08.10:

To do today...

Packa upp
Städa toaletten med omnejd
Städa duschkabinen med nya fönstervanten!
Tvätta
Klippa gräs fram och bak
Rensa ogräs bak
Rensa ogräs fram
Om tid finnes... baka Silviakaka

Allt detta skulle hinnas med under sovperioderna eftersom det är lite svårare (läs helt totalt omöjligt) att få något vettigt gjort när min lilla är vaken. Vi kan säga som så att hon är en smula uppmärksamhetskrävande... undrar vem hon fått det av? Finns väl inte i familjen i något led? Men vissa saker bara blir antar jag. Utan någon som helst synlig förklaring.

Hur som helst, här är min lista nu 15.00:

Rensa ogräs bak (halvklart)
Rensa ogräs fram
Om tid finnes... baka Silviakaka

Plus den nytillagda: gå med trimmern överallt

Det var väl bra jobbat? Va? Att det ser så bra ut beror på min fina lillebror som kom hit idag och frågade om han kunde få hjälpa mig klippa gräset. Det fick han minsann! Jag blev mycket mycket glad!

Resterande punkter på listan får nog vänta för jag hör att hon börjar vakna. (Och jag är medveten om att jag suttit vid datorn nu i 10 minuter och skrivit inlägget fast det inte stod på listan. Men jag hade kunnat fuska och skrivit till det så ni trodde att det var inplanerat så från början. Inte jag. Jag är ärlig. Jag tog en paus från listan helt enkelt. Blev så slut när min bror klippte gräset att jag behövde vila lite.)

För övrigt... läste igenom listan nu och skrattade lite åt den Är det bara jag som har barnslig humor eller skrattar ni åt samma som jag?

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar