tisdag 19 juli 2011

En utlovad trädgårdsuppdatering...

Här kommer lite bilder på trädgården för dig mor min...

 Det här är trädet från Mallis!! Titta vad det kommit igång nu, väldigt väldigt spännande!

 Körsbärstomaterna är riktigt igång nu och jag tänkte smaka den första ikväll...

Här ser vi början på en liten paprika!

Luktärtorna växer på men än finns det inga blommor...

Tomaterna i denna har växt och blivit enorma! De tog över basilikan, dillen och gräslöken i ett nafs. Men det börjar ploppa upp lite tomater här och där i alla fall.


Även en liten liten gurka har kommit fram. Men till nästa gång har jag lärt mig att gurka och tomat inte trivs tillsammans...

Morötterna börjar bli stora och fina eller små och fina. Goda är de i alla fall...

Salladen växer och frodas än!

Några jordgubbar tittar fram då och då och det njuter jag mycket av! 

Hallonen är igång lite smått också och vinbären har jag kunnat plocka några stycken av. 
Gräsklipparen funkar suveränt men den mekaniska ogräsplockaren har semester tror jag... 

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar