onsdag 10 juli 2013

Tips och tricks!

Som ni kanske förstår är detta en liten blogg som inte på något vis genererar några pengar. Men jag tänker att jag sitter på så mycket visdom att jag bara måste dela med mig! Jag bara kan inte hålla alla dessa livsförändrande saker för mig själv! Världen måste få veta! (I sinom tid här ska jag även kolla upp betydelsen av ordet hybris...)

Hur som helst... Jag råkade bränna mig lite på kokande vatten härom veckan. Ett litet märke inte större än en 10-öring på magen. Nu förutsätter jag att alla som läser den här bloggen vet vad en 10-öring var och genom det också hur stor den då var. Skulle det nu mot förmodan vara så att någon halkat in här som inte minns eller någonsin sett just en 10-öring så kan jag väl säga att märket på magen då var i samma storlek som knappen på framsidan av din iPhone ungefär.

I alla fall gjorde det här lilla märket inte lite ont. Snarare jättemycket ont och jag baddade med isbit och hade mig tills jag tyckte mig minnas något min pysselgrupp lärt mig... nämligen att vid alla former av (självklart mindre) brännsår smörja in sig med denna lilla rackare...


Sagt och gjort. Jag smörjde märket med denna och vips! Jag kände ingenting! Absolut ingenting mer alls. Inte då och inte heller mer sen efter det. Helt fantastisk effekt var det ju! Även nu när jag råkade förskaffa mig en lite rödare nyans av kroppshud än det var tänkt fungerade krämen suveränt!

Jag kommer alltid att ha en sån här i mitt skåp från och med nu och jag tackar min mor så ödmjukast för att du köpte mig denna. Jag vet inte alls vad den kostar men tror inte den är speciellt billig, men vissa saker är helt enkelt värt det. Denna är det.

Tack för ordet. Håll till godo.

/iPhonemelie

1 kommentar:

  1. Jag är återförsäljare av Forevers produkter, så hör av dig när du behöver mer ;-) Det finns många bra produkter från Forever! :-D

    Kram Fia Jonsson

    SvaraRadera