onsdag 3 juli 2013

Tanke vs handling. Igen. Jag lärde mig absolut ingenting sist.

Tanke 1: jag häller i lite vällingpulver i doseraren (it's a word!) så blir det lättare imorgon bitti när Lotta vill ha välling och jag är trött.

Handling 1: häller således i pulver i doseraren (give me a break, jag sa ju att det är ett ord! Om behov finns är det ett ord, ok?!) utan att spilla det minsta. Bra så.

Tanke 2: jag kan ju förbereda lite smidigt och till och med öppna locket så kommer det att gå supersnabbt sen!

Handling 2: jag öppnar således locket på doseraren.

Tanke 3: eller förresten... det kanske är dumt för jag kan ju tappa den och då bör det vällingpulver överallt och eftersom det här är det absolut sista vi har i pulerväg vore det ju dumt att tappa en del av det...

Handling 3: jag stänger... inte locket alls utan låter det vara öppet. Vad är oddsen att jag tappar den liksom? Jag är ju klar här nu.

Tanke 4: jag flyttar doseraren och ställer den precis bredvid vattenkokaren så går det extra extra snabbt sen! Jag borde fasen ha en medalj för hur smart jag tänker ut saker och ting!

Handling 4: jag flyttar doseraren försiktigt. Mitt i får dock handen ett eget liv kan man säga. Det blir... lite fel...








Tanke 5: skit också.

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar