onsdag 1 maj 2013

Valborgsmässoafton...




Det här var så nära fackeltåg och majbrasa vi kom igår, jag och mor min. Jag tog nämligen stora bruttan här med mig till mormor hennes för lite tid tillsammans utan lillasyster så Penni kunde få full uppmärksamhet och jag lite efterlängtad sömn. Utanför tågade de, där inne låg jag och mor i var sin soffa i pyjamas. Skönt.

Jag fick för första gången på mycket länge "somna" bredvid min dotter (i alla fall låtsas somna tills hon somnade) vilket var väldigt mysigt! Under en lång period har hon ratat alla sådana försök och blivit arg för att vi ska sova istället för att leka så det har inte gått så bra. Men igår gick det så jag var lycklig.

Hon försökte allt dock innan hon somnade att få igång oss men hon var glad och lugn. Ett tag sa hon "jes på dig mamma, jes på dig sa du få bajbapappakudden" jag ignorerade eftersom jag ju sov och visste att hon bara ville leka. Då hörde jag "mojmoj, kan du inte hjälpa mamma, hon sittej sast!". Då måste jag ha drömt något roligt för då skrattade jag allt i sömnen!



/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar