onsdag 29 maj 2013

De fem enligt mig...

... konstigaste sakerna som ofta hör sommaren till...

1. En jättestor badboll. What is up with that?! Vad gör man med den egentligen och vem tycker att det är kul? Står man i vattnet och kastar den till varandra eller vad? En mindre boll, ok, men en badboll size stor kan jag inte förstå tjusningen med. Känns bara otympligt.

2. Öl. Ja, jag vet att folk gillar en kall en under varma dagar men att dricka urin (ish) ställer jag mig mycket frågande till, kallt eller icke.

3. Husvagnssemester! Att pressa in en hel familj på så liten yta som möjligt och sedan packa den full med alla saker man kan tänkas behöva under semestern är inget som lockar mig. Det här med att min säng egentligen är ett matbord som egentligen är en utvikbar toalett som också fungerar som vardagsrumssoffa med inbyggt kylskåp, är inget för mig!

4. Solhatt för vuxen. Alltså jag gillar hattar, missförstå mig rätt. Tycker det är både snyggt och praktiskt om skärmen runt är stor nog att skugga ansiktet. Men... det är väldigt opraktiskt att ligga och sola i en solhatt då skärmen bak viker sig och blir knögglig precis där man ska ligga och det blir då väldigt oskönt. Nu slår det mig dock att jag väldigt sällan längre ligger ner och solar så jag tror nog att det positiva överväger det negativa med just solhatten. Fasiken. Stryk den här punkten då istället. Glöm att ni läst den. Solhattar är både snyggt och smart!

Nya 4:an. Speedos och cykelbyxor på killar! För att... ni vet... Bara nej helt enkelt. Bara för att det görs dessa plagg betyder det inte att man bör använda dem. Alls.

5. Festivaler. Jag har provat, inte för mig. Jag gillar kroppshygien lite för mycket. Både min egen och andras. Sen gillar jag riktiga toaletter. Och hus med väggar och sängar att sova i. Och ja, jag tillhör dem som tycker att det är lika trevligt att lyssna på musiken på Spotify. Jag står för det.

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar