måndag 6 maj 2013

Nygammal sjukgymnast...

Denna gång väntade jag en vecka extra bara för att få tid hos han som jag gillar. Hos han som hjälpte mig så bra förut en gång och som jag litar på. Det var värt det. Vi lade upp en plan på hur vi ska göra nu för att jobba med mina fötter och den ser ut som följer:

1. Jag själv stretchar och töjer så mycket jag kan både vaden och senan under foten. Jag ska även träna upp musklerna i foten med gummiband samt genom att knöggla ihop en tidning eller handduk med tårna. Har inte provat detta än men ser nu när jag skriver att det inte låter klokt men det var vad han sa.

2. På höger fot testar vi ackupunktur och på vänster fot testar vi med stötvågsbehandling så ser vi om något av dessa kan ha gett någon positiv effekt efter fyra gånger ungefär. I så fall gör vi det även på andra foten.

3. Jag fortsätter använda mina ortopedsulor.

Det ska bli spännande att se om något av detta kan hjälpa mig. Jag känner mig hoppfull idag. Mer så idag än på länge faktiskt. Härligt!

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar