måndag 13 maj 2013

Ska det vara såhär?!

Jag somnade 21.30. Väcktes 3 gånger av ledsen Lotta fram till klockan 22.30. Då fick jag ta upp henne och sen följde ett tre timmar långt maraton av att hon inte somnade, sen vaknade var 10:onde minut så jag aldrig hann somna mellan varven. Någonstans mitt i grät jag ur mig inälvorna i ren frustration. Klockan halv ett fick hon en supp ifall det är tänderna som krånglar med henne.

Mellan 01.30 och 03.30 sov vi. Sen har hon vaknat ledsen en till två gånger i timman fram till 06.30 då vi gav upp.

"En del bebisar sover inte bara." "En bebis sover precis så mycket som den behöver!" ???
På riktigt? De kommentarerna är mig lika hjälpsamma som skit. Vi har haft det såhär sen nyår och jag tvivlar på att det är hälsosamt varken för mig eller bebis.

Om jag låter bitter? Det beror nog på att jag är det. Bitter och TRÖTT!

Nu ringer jag Bvc igen idag. Har svårt att tro att detta är normalt, ens för ett barn som sover dåligt. Hon är nästan nio månader och vaknar MINST en gång i timman och ofta mer än så. Är det normalt verkligen? Såhär länge? Ska det vara såhär?

Om jag kanske skulle ta och hälla i mig ett par liter kaffe nu då. Idag också.

(Ja jag tycker synd om mig själv extra mycket idag. Känns som att jag får det. Det går över snart igen, det gör det alltid.)

/iPhonemelie

1 kommentar:

  1. Ja du får tycka synd om dig själv, för det låter riktigt jobbigt :( Hoppas BVC kan hjälpa nu! Kram

    SvaraRadera