måndag 27 maj 2013

Att leka tillsammans...




Vi byggde med lego jag och min stora. Lotta sov så det var bara vi och jag kunde ge henne full fokus hela tiden! Jag gjorde precis det hon ville, byggde precis det hon ville och la ner min själ i att göra det ordentligt.

Vi hamnade sen i en lätt dispyt huruvida den där sista toppbiten skulle få vara där eller inte på den stora ashäftiga trappan mamman byggt. Jag tyckte att jag skulle få bestämma eftersom jag byggt trappan men Penni höll inte riktigt med... Hon tyckte faktiskt precis tvärt om om jag ska vara helt ärlig. Så biten åkte bort... och sattes dit. Åkte bort igen... och sattes dit igen. Åkte bort... ja ni fattar. (Det kanske inte är helt pedagogiskt eller ens vuxet det här med att kämpa om legobitar med sitt barn men till mitt försvar vill jag säga att det faktiskt var hon som började!)

Dispyten slutade med att min snart 3-åriga dotter tog nya bitar och sa: "ja sa bygga en ny, mycke bättje tappa mamma!" Sen satte hon sig med ryggen mot mig och byggde en egen och jag fick göra färdigt min ifred.

Nu sitter jag här och tittar på min perfekta trappa och känner att... det kanske eventuellt möjligtvis var så att det var roligare när vi lekte tillsammans med legot...

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar