torsdag 16 maj 2013

Inget att orda om egentligen...

Jag är för trött för att blogga. Det och sen det faktum att jag helt enkelt inte känner det intressant för varken mig eller er att berätta att jag idag köpt ett nytt däck till skottkärran så nu har vi en fungerande i alla fall. Jag ser heller ingen mening med att dela med mig av att jag rensat kirskål, lagat mat och varit till banken. Eller att jag och flickorna har bråkat och skrattat och pussats.

Får väl istället berätta att vi fikat på Pennis förskola idag eftersom det var förskolans dag! Det var väldigt mysigt det och vi smaskade på en kaka som Penni och hennes fröken hade bakat. Hann bara med ett kort dock och det var på Lotta som värmer upp inför starten i september...




Penni har för övrigt lärt sig något nytt och mycket användbart. När något är bra drar hon ihop händerna som på bilden nedan och säger "jssssssss"! Idag frågade hon mig: "sälla mamma, kan du inte sölla mä till mitt rom å jeka?" När jag sen gick med bakom henne såg jag hur hon för sig själv gjorde armgesten och väste tyst ett långt "jsssssss"!

Clever kid!




/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar