måndag 6 maj 2013

Det här med att skylla ifrån sig...

Jag kom in i vardagsrummet till denna syn...



Vatten. Överallt! Och mitt i allt en naken Bojje (dockans namn minns ni va?)!

Jag: Nemen vad har hänt här då? frågade jag med min mest pedagogiska röst. Vem är det som har lekt med vatten och spillt på bordet?

Penni: eeh (lite osäkert sådär)

Jag: (känner mig lite på gott humör så jag tänker bjussa min dotter på en out så att säga) aha, det måste vara Bojje som spil...

Penni: (avbryter mig mitt i) Neeeej, de ja inte Boj...

Jag: (avbryter tillbaka) Jaså det var du som spillde vatten på bordet Bojje och nu försöker torka upp det med foten alltså. Det gör ing...

Penni: (chockavbryter argt) Neeeej mamma, de ja inte Bojje. De ja Penni! Penni hade sillt jatten. Penni hade sillt jatten!! PENNI HADE SILLT JATTEEEEEEEN!

Till Penni från mamma: jag tror du har fattat en smula fel...

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar