tisdag 26 februari 2013

Vi tog en dag...

En dag tillsammans bara vi tre. Inte iväg någonstans, ingen stress eller hets att göra något särskilt alls. Låter väl alldeles förträffligt va? Nu tänker ni säkert att jag ska vara ironisk och säga att det varit den värsta dagen i mannaminne men nej, det har varit en mycket lugn och skön dag. Och när väggarna började krypa på oss (eller om det var vi som klättrade på dem kanske) bakade vi lite kakor och så tog vi en promenad med vagn och pulka lagom till pappan kom hem från jobbet. Att jag sedan blev serverad en wok att gifta sig i av den samme gjorde inte dagen sämre.

Imorgon kör vi förskola, damsugning och allt sånt där igen men idag var en "bara vara vi" dag.



Bajbajpappapussel! Hon kan det själv nu morfar!



Penni åkte pulka... eller drog pulka kanske är mer rätt beskrivning. Fast hon åkte allt med också och sjöng gjorde hon. Det var himla mysigt att gå och lyssna på, mammahjärtat fick nästan inte plats i bröstet av lycka när hon sjöng.

Rätt var det var blev det dock tvärtyst i pulkan och när jag tittade till så sov hon!! På riktigt! Sittandes i pulkan! Helt sjukt! Och väldigt oväntat!



Lotta. Ljuvliga lilla Lotta. "Åh den mänskan älskar jag."



En plogad (eller i alla fall nertrampad) lekpark! Lycka!

... i alla fall de första 2 sekunderna...



Snövallar större än en Labrador (liknelsen?! Jag vet men det var verkligen det första jag kom att tänka på! Jag är lika förvånad och skäms faktiskt lite över det jag med. Ok? Jag sa ok, släpp det där nu. Ok.) som gjorde det helt omöjligt att ta sig in till lekparken med vagnen. Någonstans! Den var som ett fort som vaktades av starka snölabradorer (men eftersom jag börjat är jag ju tvungen att fortsätta!) och jag kunde på inget sätt ta mig in för att rädda prinsessan i tornet. Eller ja, låta min dotter åka rutschkana men ändå, ni fattar. Det gick inte helt enkelt. Surt.



Sagostund innan läggningen. Börjar bli lite av en favorit här hemma. Här är det Knacka på som får förgylla kvällen. Ett hett tips.

Nu är det dags att checka ut för idag. På återhörande imorgon då.

/iPhonemelie

1 kommentar:

  1. Ja du, den där knacka på har man nog läst femtioelvatusenmiljoner gånger:-)

    Er dag lät mycket skön.
    Kram

    SvaraRadera