lördag 23 februari 2013

Kanske borde jag...

... tycka att det är tråkigt att ensam sitta i mitt sovrum med en sovande bebis på arm som gör att jag inte riktigt kommer någonstans alls just nu. Kanske borde jag vilja vara någon annanstans i full fart och med något gott att dricka i min hand. Kanske borde jag vilja se mellon i glada vänners lag och köra en helkväll. Ja visst vore det väl roligt, men...

... jag vill inget hellre än att ensam sitta i mitt sovrum med en sovande bebis på arm som gör att jag inte riktigt kommer någonstans alls just nu. Jag vill inget hellre än att lukta på hennes fyra små hårstrån längst uppe på huvudet. Jag vill inget hellre än att somna till ljudet av hennes lugna andetag. Jag är helt tillfreds med det just idag.

En annan dag vill jag det andra. Men just nu ikväll... vill jag bara det här. Det går alldeles för fort ändå.



/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar