söndag 24 februari 2013

Det här med att vara naken...

Jag har nu den senaste tiden börjat (sätt dig ner) simma. (Jag förstår att chocken behöver en minut eller två så jag pausar lite och låter dig få tillbaka andan)






Hur som helst har jag funderat lite på det här med duschandet som ju då medföljer... Jag simmar med två av mina bästa vänner som känner mig utan och innan och som sett allt det fina och allt det fula som är jag, men ändå älskar mig. Ja ni vet, de känner mig helt enkelt. Och jag dem. Så när vi simmar pratar vi och umgås precis som vi brukar, så även i duschen. Men ändock... Det ligger något litet filter över det hela på grund av den där nakenheten. Man försöker vara så vanlig och avslappnad som man någonsin kan, men någonstans finns det ändå en medvetenhet om att något i situationen är lite... fel så att säga. Det kanske bara är jag men helt bekvämt är det inte där jag står och pratar om relationer och ananas (och allt däremellan) med brösten killandes på knäskålarna och allt annat övrigt som desperat försöker hänga sig kvar trots tyngdkraft och allt det där ni vet.

Lägg då till att ett par gamla högstadieelever (alltså de är inte äldre än de andra eleverna, bara gamla i den bemärkelsen att jag haft dem tidigare. Men det förstod ni väl såklart? Det vore ganska konstigt om de vore gamla i åldern inte sant? Aja, släpper det nu i alla fall.) precis haft träning och nu ska duscha i samma omklädningsrum och sen har vi svenska lexikonmotsvarigheten till ordet awkward!

Ja det var väl egentligen bara det för idag. Tack för mig.

/iPhonemelie

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar